Motywowanie pracowników za pomocą szkoleń – czy warto?

Motywowanie pracowników za pomocą szkoleń – czy warto?

Badania na temat przyczyn kształtowania się efektywności pracowników pokazują, że zaangażowanie pracownika w kwestii pełnienia obowiązków zawodowych jest na takim poziomie, jakim oczekuje pracodawca. Czy istnieją sposoby, aby zmotywować jeszcze bardziej pracowników? Okazuje się, że świetną metodą niefinansową są szkolenia biznesowe.

Pieniądze to nie jedyne źródło motywacji

Wielu pracodawców myśli, że w wielu przypadkach pieniądze załatwią problemy pracownicze. Nic bardziej mylnego. Według wielu badań realizowanych w biznesie to właśnie podarowanie „wędki”, a nie „ryby” daje lepsze rezultaty. Dzięki temu jako pracodawca będziesz kształtował kwalifikacje swoich pracowników. Warto zauważyć dla potwierdzenia tej tezy, że już na etapie rekrutacji potencjalni kandydaci pytają się o możliwość szkoleń lub o ich program. Jeśli jako pracodawca chcesz podarować swoim pracownikom dobry kurs motywacyjny, to skorzystaj z internetu, wpisując do internetu frazy tj. motywowanie szkolenia. Na rynku szkoleniowym można znaleźć mnóstwo szkoleń, które spowodują, że pracownicy nabiorą ochoty do pracy i będą mieli większą pewność z siebie w sferze zawodowej.

Zwiększenie pewności siebie

Jeszcze kilka lat temu wielu kandydatów na rozmowie kwalifikacyjnej otwarcie mówiło, że chce podjąć się pracy i zająć w szybkim czasie stanowisko kierownicze. Obecnie kandydaci przede wszystkim chcą zdobyć cenne doświadczenie, ponieważ są świadomi, że to właśnie im pomoże karierze zawodowej. Z takiego założenia wychodzą także stali pracownicy. Doświadczenia zdobywa się przez całe życie, także w sferze zawodowej. Oprócz doświadczenia szkolenie motywacyjne oferuje także zwiększenie pewności siebie w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych.

Jakie szkolenia w dzisiejszych czasach są przydatne?

Wiemy już, że kursy wpływają na motywowanie. Szkolenia są niezwykle popularne, a zwłaszcza te, które oferują rozwój umiejętności twardych (działanie na programach) i miękkich. W zależności od tego, czego potrzebują Twoi pracownicy, mądrze dobierz zakres edukacyjny.