Sport dla zapracowanych

Jest takie powiedzenie, że jak się chce, to się szuka sposobu, a jak się nie chce, to wymówek. Odnosi się ono do wszystkiego, ale w nawiązaniu do “zacznę w końcu ćwiczyć” pasuje szczególnie. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które ciągle mają jakieś “ale”, lub wieczny plan od jutra, przeczytaj jakie możliwości czekają na ciebie. Może jednak się skusisz?

Bieganie dla początkujących

To sport, który wymaga najmniej przygotowań organizacyjnych, najłatwiej wpasować go w plan dnia i całkiem szybko widać efekty. nie wymaga specjalnej wyprawy jak siłownia, nie trzeba też nie wiadomo jakiego sprzętu. Jedyne o co trzeba zadbać, to odpowiednio dobrane buty, ale z tym nie powinno być problemu w sklepach sportowych, gdzie fachowcy doradzą, jakie będą najlepsze. Cała reszta to tylko gadżety. W sieci jest mnóstwo planów treningowych dla początkujących. Jeśli trudno ci samodzielnie zacząć, zapytaj znajomych. Może ktoś tak jak ty się waha i szuka kompana. Razem będzie dużo łatwiej się zmotywować i przyjemniej biegać. Rozejrzyj się też, bo wielu miastach działają grupy, które razem biegają. To dobra okazja do poznania nowych ludzi.

Nordic walking dla fanów przyrody

Chodzenie z kijami to sport dla tych, którzy lubią przyrodę i sport na świeżym powietrzu, ale bieganie jest dla nich zbyt obciążające. Tu do wygodnych butów, trzeba dokupić kijki. I nie myśl, że to zabawa dla emerytów. Warto, aby ktoś pokazał ci prawidłową technikę, bo wbrew pozorom nie jest to takie proste. I gwarantujemy, że zmęczysz się tak samo jak przy bieganiu. I będą bolały nie tylko nogi. Nordic walking angażuje całe ciało. Chodzenie jednak nie obciąża stawów tak jak bieganie. Jest więc lepsze na początek dla osób, które chcą się pozbyć dodatkowych kilogramów. Zanim kupisz kije, sprawdź, może w pobliżu jest gdzieś siłownia pod chmurką, gdzie zamontowane jest urządzenie imitujące chodzenia z kijami. Zobaczysz, czy to coś dla ciebie.

Rower dla ambitnych

Przydaje się nie tylko w ramach treningu, ale również coraz częściej jest wygodnym środkiem transportu. Jadąc na rowerze nie stoisz w korkach, nie martwisz się o miejsce parkingowe, a coraz większa sieć dróg rowerowych, tylko zachęca do przesiadki z samochodu. Możesz więc zadbać o zdrowie w ramach bez szukania dodatkowego czasu.

Jeśli jazda do pracy to za mało, leśne ścieżki czekają na ciebie. Na polne drogi rower miejski może się nie nadać, bo z reguły nie ma amortyzacji, a przełożenia nie są zbyt wydajne, ale kiedy ktoś chce… Jeśli obawiasz się czy dasz radę, zawsze możesz zacząć od siłowni i rowerka stacjonarnego.

Siłownia dla wytrwałych

Jak łatwo zauważyć tu mogą się spotkać miłośnicy wszystkich wcześniej wymienionych aktywności. Zalety siłowni docenią biegacze, bo do dobrego biegania konieczne jest wzmocnienie mięśni stabilizujących, czyli pleców i brzucha. Rowerzyści utrzymają formę zimą, a przy okazji popracują nad innymi partiami ciała.

Od siłowni można zacząć przygodę ze sportem, można tu uzupełniać trening i oczywiście można ćwiczyć tylko tam. Wybór urządzeń i wsparcie wykwalifikowanego personelu jest szczególnie ważne dla początkujących. Dla zapracowanych nie bez znaczenia jest też fakt, że siłownie są zwykle czynne od rana do wieczora, więc niezależnie od tego w jakich godzinach pracują, mogą sobie poćwiczyć wtedy, kiedy im wygodnie.

Be the first to comment on "Sport dla zapracowanych"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*