Obecnie strony internetowe dość szybko zmieniają swoje dotychczasowe funkcje. Nie opłaca się więc za każdym razem tworzyć strony od nowa bądź dość mocno ją modyfikować pod wpływem dodania nowych, chwilowych produktów. Wtedy z pomocą przychodzi Landing Page.
Strona docelowa pełni kluczową rolę w konwersji i samym sukcesie kampanii marketingowych. Bez niej dość trudno byłoby nadążyć za ciągłymi zmianami lub zamiarami wprowadzenia kampanii, która przynieść ma większą ilość leadów. Czym jest Landing Page i co wspólnego ma ze stronami, które przynoszą zysk dla właściciela domeny?
Czym jest Landing Page i dlaczego wykorzystanie tej funkcji jest tak dobrym rozwiązaniem, które nie ingeruje w budowę interfejsu?
Landing Page to nic innego niż strona docelowa, która odgrywa bardzo ważną rolę w samej skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych. Jeszcze inaczej jest to specjalnie przygotowana strona, której głównym zadaniem pozostaje skupienie uwagi potencjalnych użytkowników i klientów na jednym konkretnym celu oraz zachęcanie ich do wykonania pożądanej akcji, która została zaplanowana i liczy się na jej wykonanie. Może być nią między innymi kupienie danego produktu, zapisanie się do danej usługi, skierowanie swojej uwagi do podstron czy innej strony. Wszystko zależy od konkretnej akcji, która została zaplanowana w strategii marketingowej.
Dzięki tworzeniu bardzo efektywnych i sprawnych Landing Page’ów, można osiągnąć wysoką konwersję oraz osiągnąć sukces reklamy. Głównym celem strony docelowej najczęściej jest pozyskiwanie leadów, czyli po prostu danych kontaktowych potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani usługą. Oprócz tego Landing Page wykorzystuje się do sprzedaży sezonowego bądź ograniczonego produktu, dla którego nie opłaca się budować nowej podstrony. Dzięki temu łatwiej pokazać go klientowi w formie na przykład wyskakującego pop up’u.
Dlaczego warto wykorzystać Landing Page?
Podczas tworzenia Landing Page bardzo ważne jest, aby był on prostą i przejrzystą stroną, która skoncentrowana będzie na jednym głównym celu. Zbyt duża ilość informacji może odwrócić uwagę użytkownika i zmniejszyć skuteczność działań, ponieważ jest to najczęściej forma ograniczona czasowo, a nie stała podstrona. Głównymi zasadami tworzenia Landing Page’ów są przekonujące opisy, wyraźne call to action, czyli wezwanie do działania, formularze kontaktowe, atrakcyjne nagłówki bądź odnośniki do kupienia produktu.